Moje vafle



Nedeľné raňajky ako lusk. Vafle a veci im podobné ako palacinky či lievance robím od oka štýlom "co dům dal", nemám pevný recept, preto sú vždy iné. Rada improvizujem. Tentoraz som použila tieto suroviny (v zátvorke sú uvedené náhrady):

1 šálka = 250ml

1 šálka ovsenej múky

½ šálky špaldovej múky

2 vajcia M  (vegan chia/ľanové vajce: 1 PL mletých semienok a 3 PL vody)

1 šálka vody (rastlinné/živočíšne mlieko)

1 banán 

1 ČL prášku do pečiva

štipka soli


Príprava:

V miske vyšľaháme vajcia, pridáme rozpučený banán (samozrejme ošúpaný), vodu a zmiešame.

Pridáme suché ingrediencie: obe múky, soľ a prášok do pečiva. Dôkladne premiešame.

Cesto lejeme na rozpálený a olejom zľahka potretý vaflovač. Necháme dobre prepiecť, kým nemajú zlatistú farbu. 

Hotové vafle potrieme a ozdobíme podľa svojej chute. Ja som dávala ako základ tento čokoládový krém, na to lyžicu gréckeho jogurtu, lesné ovocie a posypala nasekanými vlašskými orechami. 


Pozn.

Udané množstvo múky som skúšala pol na pol celozrnnú špaldovú s hladkou a tiež bolo chutné, i keď trochu hutnejšie.

Pre vegan verziu vajcia nahradiť chia/ľanovými semienkami, namiesto živočíšneho mlieka použiť vodu alebo rastlinné mlieko.

Banán dávam namiesto cukru, ale poslúži aj ako náhrada vajec. 

Komentáre