DIY Čelo postele


Posteľ bez čela je ako človek bez hlavy. Trochu nadsadené, ale je to tak. Bez čela či záhlavia je posteľ ako bez života, bez šmrncu. Pritom stačí len tak málo. Chcieť.

A ja som chcela. Nie však záhlavie z obchodu, ale moje vlastné. Niečo jednoduché, elegantné, nekomplikované. Premýšľala som aj nad dreveným čelom s geometrickým motívom, ale vyhral mäkký variant. Vždy je príjemnejšie drcnúť hlavou do vatelínu než do dreva.

Navyše má tento praktický doplnok aj iné výhody. Stena za hlavou sa nezašpiní a neošúcha. Čelo chráni pred chladom zo steny. Podhlavník nepadá na zem, ak je posteľ umiestnená v priestore.

Takže po ujasnení si typu čela a najmä objavení preglejky v sklade (nemusím kupovať), som sa vybrala do obchodov, aby som dokúpila všetko potrebné na toto moje veľdielo.



Materiál:

drevené latky 3,5 x 1,5 cm
preglejka o hrúbke 1 cm ( rozmer čela 80 x140 cm)
pevná dekoratívna látka 100 x 150 cm (vybrala som krásnu modrosivú)
vatelín 100 x 150 cm (molitan som nedávala lebo tento vatelín je hrubý dosť)
meter
nožnice
klinčeky bez hlavičky
sponkovačka
pílka na drevo
závesný systém na ukotvenie čela do postele (použili sme systém, ktorý sa používa na zavesenie kuchynských skriniek)

Postup je veľmi jednoduchý:

1. Podľa rozmerov preglejky nameriame a napílime latky (2 kusy dlhé 140 cm a 3 kusy dlhé 76,5 cm), ktoré pribijeme klinčekmi po celom obvode. Do stredu pripevníme tiež jednu latku.

2. Dekoratívnu látku položíme lícom na zem, na ňu uložíme vatelín, na ten položíme drevený rám. Látku a vatelín, ktorý presahuje začneme sponkovať najskôr na jednej strane a pokračujeme na protiľahlej strane. Látku dobre napíname, aby sa netvorili záhyby. Keď máme všetky strany pozošívané, prebytočnú látku môžeme odstrihnúť alebo začistiť, tzn. zasponkovať.




3. Pripevníme závesný systém na obidve strany čela postele. Do steny ukotvíme držiaky a... hotovo Čelo zavesíme a môžeme sa kochať novým doplnkom izby.


Na záver ešte suma sumárum koľko vyšlo toto čelo postele:

drevené latky 11 €
preglejka   zadarmo (bola v sklade)
dekoratívna látka 5 €
vatelín 8 €
závesný systém na ukotvenie 0,80 €_______________
SPOLU  24,80 €

Čas strávený výrobou čela 2 hodiny (vrátane ukotvenia na stenu).

Záver znie: Jednoduché, jedinečné a ekonomické. Krásne a vlastné.

Komentáre

  1. Me gusta. Voy a copiarlo para mi habitación.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj me gusta. A mooooc... Prča je, ze sa na to chystam uz dlhsie len nemam momentalne cas...pretoze vies preco. Obchodove su ...teda nam sa nehodia. Si sikovna. Odkukam... <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. velmi pekne
    kde si kupila ten zavasny system, nemozem zohnat..., dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Závesný systém som kúpila v železiarstve v Španielsku, ale určite aj na Slovensku sa dá zohnať niečo podobné.

      Odstrániť
  4. Gracias por los comentarios. Ďakujem za pekné komentáre.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára