Glóbus BOHO a šik - DIY

 

Dlho som nosila v hlave myšlienku, pretvoriť lacný plastový glóbus na elegantný dekoratívny kúsok. Už som jeden, oveľa menší, prerábala, ale chcela som niečo viac štýlové. Také BOHO...vské.

Keď som naposledy kupovala špagáty, povedala som si, že toto by mohlo byť ono.

Glóbus som odmontovala zo stojanu a natrela čiernou akrylovou farbou, aby pôvodný podklad nepresvital pomedzi špagát.

Hrubší špagát som lepila tavnou pištoľou po celej ploche glóbusu. Bola to expedícia zo severného pólu na južný. Pri prekročení rovníka, som si uľahčene vydýchla, výprava trvala dlho. Ku koncu sa dokonca zdalo, že sa minú zásoby, ale vydržali.  Úspešne som sa „prelepila“ zo severnej pologule na južnú. 


Tenším špagátom som vyznačila poludníky. Prichytila som ich lepidlom na troch bodoch (sever, juh a rovník). Na vytvorenie dojmu poludníkov ich stačí osem. 


Stojan glóbusu som prestriekala zlatým sprejom a aby nepôsobil tak ligotavo, akrylovou farbou „umbra“ som hubkou natupovala patinu.

Na podstavec mi poslúžila drevená miska, ktorú som namorila prírodným orechovým moridlom (prášok rozpustný vo vode), tak ako tieto krabičky. Najskôr som na rubovej strane odskúšala jeho intenzitu a potom som podstavec namorila a po vyschnutí zľahka prebrúsila.

Glóbus som upevnila na stojan a ten som tavnou pištoľou prilepila na podstavec. Voilá!


 Z nezaujímavého glóbusu je teraz BOHO...vský fešák.



Komentáre