V zajatí abstrakcie - ako maľovať jednoducho a rýchlo (zvládne každý)



Do Mundus Abstractus (= abstraktného sveta) som sa ponorila minulý mesiac, hneď potom ako som dokončila prerod mojej spálne na spálňoštúdio 2v1

Tieto jednoduché abstraktné maľby zvyknem tvoriť, keď som premotivovaná alebo v strese. Je to skvelé cvičenie bez veľkého premýšľania. Len tak nechať plynúť nakumulované emócie a precítiť tú radosť a pokoj z maľby. Dosiahnuť harmóniu srdca a mysle.

Dá sa použiť akékoľvek médium (akryl, akvarel, ceruzky, pastel alebo ich kombinácia), maľovať na veľkom alebo malom formáte, použiť štetce, prsty, rôzne nástroje... všetko podľa momentálnej nálady. 

Maľovala som na 250g papier veľkosti A3 Mixed Media alebo Bristol. Papier som rozdelila maliarskou páskou na 9 rovnakých okien (môže ich byť aj menej 3, 4, 6). Natrela som podkladovým náterom (šeps = Gesso) a potom už len vrstvila vybraté farby rôznymi pomôckami. Po uschnutí som odstránila maliarsku pásku a dielka nastrihala. Fakultatívne sa môžu nalakovať. Ja ich nelakujem.


Jarný motív

Jesenný motív


Výsledkom sú malé abstraktné dielka, ktoré sa dajú zarámovať(vybrať tie najlepšie, nie vždy sú všetky wow) alebo ich použiť ako personalizovanú pohľadnicu. 

Skvelé je, že do tejto farebnej hry sa môžu ponoriť a zabaviť sa tak veľkáči ako aj malkáči a vytvoriť si malú galériu abstraktného umenia.




Tu sú štyri väčšie dielka.


Moja galéria sa rozrástla o  22 abstraktných malieb (18 dielok o rozmere 10x14cm a 4 dielka o rozmere 15x21 cm).

Komentáre