Slané pečivo s klobáskou

Jednoduché chutné drobné slané pečivo k Veľkej noci, na Vianoce, na oslavu, či len tak pod mlsný zub. Môže sa urobiť s klobáskou alebo bez nej, vtedy posypeme cesto pred pečením rascou, sezamom, ľanom, makom alebo inou pochutinou.

Ja som ho teraz robila s klobáskou a tri štvrtiny šli na vývoz, teda preč z domu. Nám zostalo len pod jeden zub, ale to bohato stačí. Som rada, keď si na nich niekto druhý pochutí.

Na asi 50 kúskov potrebujeme:

250 g celozrnnej špaldovej múky

250 g masla

250 g kyslej smotany (alebo grécky jogurt)

1 vajíčko na potretie

tvrdý syr (fakultatívne)


Na dosku vysypeme múku, pridáme povolené maslo, smotanu a osolíme podľa chuti. Vymiesime cesto, ktoré bude dosť lepivé, ale také má byť. Dáme ho odpočívať asi na dve hodiny do chladničky, kde môže zostať aj celú noc, ale nie je to potrebné.

Cesto vyvaľkáme na 0,5 cm hrúbku a formičkou vykrajujeme požadovaný tvar. Potrieme rozšľahaným vajíčkom a navrch uložíme klobásku nakrájanú na kolieska.

Dáme pieť do rúry vyhriatej na 180°C približne na 15-20 minút, kým nie sú upečené do zlatista. Treba sledovať, každá rúra pečie inak.

Ja som stred koláčikov hneď po vytiahnutí z rúry posypala nastrúhaným domácim kozím syrom. 


Pozn.:

Niekto pridáva do cesta aj prášok do pečiva, ale ja to nerobím. Koláčiky vybehnú aj bez toho.



Komentáre