Maľované záložky do knihy (DIY)



Ako večný knihomoľ, aj keď je pravda, že v poslednej dobe nečítam toľko, koľko by som si priala, potrebujem záložky. Veľa záložiek. A nie hocijaké. Vlastné. Ručne vyrobené. 

Už som párkrát záložky vyrábala, ale teraz som zdokumentovala proces. 

Použila som hrubý 250g papier (výborne poslúži aj akvarelový 300g-ový) a akrylové farby. Najskôr som papier natrela šepsom a po zaschnutí aplikovala základnú akrylovú farbu. Na ňu som potom postupne nanášala motívy pomocou šablóny. Nakoniec som domaľovala detaily a zľahka prelakovala lakom na akrylové farby (treba vybrať taký, ktorý časom nezožltne).


Takto vyzerali moje maľované papiere predtým, než sa z nich stali záložky.

Následne som oba papiere "nakrájala" na požadovanú veľkosť, zaoblila okraje, urobila strapec z vyšívacej priadze a upevnila na záložku.

Na ozdobenie ďalšej záložky som použila stuhu a korálky. Stuhu som "opálila" zapaľovačom, aby sa nestrapkala (som nefajčiar, ale na toto mi slúži zapaľovač výborne. Dá sa použiť aj plameň sviečky, ale toto je rýchlejšie.), navliekla korálky, urobila uzol na konci a voilá, záložka je hotová. 

Tu sú všetky pokope. Osobne mám radšej záložky bez "serepetiniek", ale štyri som obetovala, nech je vidieť, ako sa dajú odekorovať.


Teraz nemám šancu stratiť sa v rozčítanej knihe. 

Práve mi prišiel na myseľ tento vtip:

Povedal: "Vyber si, buď knihy alebo ja."
Občas si na neho spomeniem, keď si kupujem novú knihu. 

A ešte citát na záver:

"Knihy sú ako dvere. Otvoríš ich a vstúpiš do iného sveta."

Komentáre