Papierové pohyblivé zvieratká

Ako dieťa som mala zopár papierových bábik, ktorým sa dalo meniť oblečenie. Pohyblivé zvieratká z papiera však nie, tak som to napravila.

Stačil mi len papier, akvarelové farby, nožnice,  materiál na spájanie (nity, gombíky, trukle), trocha fantázie a trpezlivosť.

Na papier som nakreslila akvarelovými farbami  motívy, ktoré som potom oskenovala a vo Photoshope upravila (tento krok nie je vôbec potrebný, len ja som nechcela zatiaľ strihať originál). Motívy som vytlačila na tvrdý papier a potom vystrihovala.

Jednotlivé časti tiel som spájala truklami (kovové cvoky). Ak nemáme kovové spájacie nity, dajú sa použiť aj gombíky. Z každej strany jeden a cez dierky sa zošijú. Alebo prevliecť dierkou šnúrku a na každej strane urobiť uzol, tak ako to robievali naši predkovia. Dierky som robila šidlom. Kto má perforátor papiera, tým lepšie. 

Začala som koníkmi. Vo Photoshope som si pôvodný obrázok zduplikovala a zmenila farby. Po vytlačení na papier som hrivu a chvost koníkov zvýraznila metalickou akvarelovou farbou.




Ako ďalšie prišli na radu lesné zvery. Hlavne líšky a jeden zablúdený medveď. Navyše ani nie je pohyblivý. Pche. Ale tiež mu to svedčí pri tej muchotrávke.

Narýchlo som na kúsky papiera, ktorý zostal po vystrihovaní, nakreslila fixom pár rastliniek a znova trpezlivo povystrihovala. Vyzerá to celkom efektne.

Líščia rodinka sa mi usalašila pri mojich vzácnych mineráloch. 

Tu sú všetky výtvory pekne spolu. Mám teraz doma malú zbierku pohyblivých zvieratiek za facku. Lacná zábava pre celú rodinu.



Komentáre