Kolekcia SASHIKO


Kabelka na leto. Aby bola pekná, praktická, ľahká a za prijateľnú cenu. To boli moje požiadavky. Nenašla som takú. Pravdupovediac ani som sa príliš nenamáhala s hľadaním, lebo mi hneď skrsol v hlave DIY projekt. 

Presnorila som moje zásoby zvyškov látok. Žiadna ma neoslovila. Potom ma napadlo, že mám nešepsované plátno na maľovanie. Materiál na svete. 

Nájsť ten správny tvar kabelky  a urobiť strih bola ďalšia úloha.  Ani malá ani veľká, s viacerými vreckami, na zips a cez plece. Misia splnená. 

Ako ju však odekorovať? Nakombinovať dve látky alebo výšivka? Priklonila som sa k tomu druhému, ale zasa vyvstal problém aká výšivka? Chcela som niečo tón v tóne a minimalistické. Vyhrala to výšivka sashiko. 

Sashiko je japonská technika ručného vyšívania, ktorá vznikla pred niekoľkými storočiami, kedy sa používala na vystuženie a opravu odevov, najmä vo vidieckych oblastiach, kde boli obmedzené zdroje. Postupom času sa stala dekoratívnou výšivkou geometrických vzorov so špeciálnou symbolikou, ktorá vo väčšine prípadov odkazuje na prírodu a šťastie. Navyše dnes je "v móde".

Nakreslila som na látku mriežku a začala vyšívať. Nič komplikované. 


Zošiť všetko dokopy a kabelka je hotová.


Tak sa mi ten proces a najmä výsledok zapáčil, že som ušila a vyšila ďalšiu kabelku či skôr váčik cez plece.


Nadšenie pokračuje a pribúdajú ďalšie dve kabelky,





minipeňaženka na mince


a dva prenosné obaly na fľašu, ktoré už boli otestované v teréne, tak ako aj prvá kabelka.  



Ešte pár pohľadov na moju SASHIKO kolekciu, ktorá sa zrodila v posledných dvoch júlových týždňoch.

kolekcia SASHIKO v akcii :)





Komentáre