3x PEXESO (diy - urob si sám)



Pexeso, pexeso, pexeso, áno, presne tri pexesá som vyrobila za šesť dní. Už dlho som sa pohrávala s myšlienkou vytvoriť si vlastné a vlastnoručne vyrobené pexeso, lebo my túto hru priamo zbožňujeme. Máme dokonca víkendový rituál, že ešte pred raňajkami si dáme partičku pexesa. No, ono sú to niekedy partičky aj tri ;-) 

Ako prvé som vytvorila pexeso Zodiac so 48 kartami, ktorého témou sú znamenia zverokruhu a ich konštelácie. Návrh som robila v programe Canva, v ktorom už robím takmer všetko. 

Navrhnuté pexeso som vytlačila obojstranne na papier s hrúbkou cca 200 g. Potom som už len rezala, krájala, strihala, zastrihovala. Ešte predtým som ale vytlačené motívy natrela matným gelom ako ochrannú vrstvu, aby sa nemusela laminovať, ale nakoniec som rubovú stranu aj tak špeciálne  "zalaminovala". Izolepou! Vyzerá to super a dodatočne zalaminujem aj druhú stranu, lebo tá sa po použití gelu trochu vlní. 


Druhé pexeso je vytvorené z mojich fotiek Lanzarote (18 foto x2). Nerobila som žiadny extra výber, fotky,  ktoré mi prišli pod ruku, lebo keby som mala hľadať tie super najkrajšie, tak nad tým strávim roky. Mám tisíce fotiek. A stále pribúdajú, uf, raz budem musieť spraviť očistu, ale zrejme až v druhom živote ;-)

Toto pexeso je takisto vytlačené obojstranne na 200 g papieri ale nelaminovala som ho. Zatiaľ. Hrá sa s ním v pohode. Už je odskúšané.


Posledným (aspoň nateraz) prírastkom do nášho pexesária je pexeso s motívom Pin Up dievčat (25 obrázkov x2). Na tomto som si dala najviac záležať, lebo som ho robila ako prezent pre moju polovičku k Valentínovi a takisto som zužitkovala skúsenosti z predchádzajúcich dvoch počinov. 

Tlačila som tentoraz len jednostranne na 200 g papier. Potom som jednotlivé listy zlepila k sebe obyčajným tuhým tyčinkovým lepidlom, drží dokonale. Nastrihala a rohy zaoblila. Samozrejme, že som urobila aj krabičku z  tvrdého farebného papiera, tak ako aj pre predchádzajúce dve pexesá. 

Toto pexeso sa mi esteticky aj na dotyk páči najviac. Vyzerá super profesionálne. Polovička bola uveličená kvalitou práce. A ja som sa pyšnila ako páv :-))





Na nasledujúcej fotke je lepšie vidieť ako sa pexeso ZODIAC vlní. Pôjde na laminovaciu kúru, to je viac ako jasné.


A teraz hurá, dajme partičku pexesa!!!

Komentáre