Balkónová polica - facelift


Tá karanténa je aj na niečo dobrá. Donútila som sa (no, nemusela som sa priveľmi prehovárať :-) vylepšiť vzhľad police, ktorá stála na balkóne v pôvodnom šate takmer tri roky. Kúpili sme ju v bazári za 15€. Páčil sa nám jej tvar. Menej už to, že bola tmavo..., ale ozaj veľmi tmavohnedá. Osadili sme ju na miesto tak či tak, a slúžila dobre, ale nebolo to ono. Opticky zmenšovala priestor. 

V jeden krásny aprílový poveľkonočný utorok som sa rozhodla, že idem do toho. Kupovať nebolo treba nič. Chvalabohu, lebo všetko je pozatvárané. Doma mám vždy plechovku bielej akrylovej farby a našla som aj zvyšok bledomodrej. 

Polovička najskôr odmastila a prešmirgľovala povrch police. Potom som nastúpila na radu ja. Policu som pretrela prvou vrstvou akrylovej  farby. Neviem, čim bola napustená, lebo farba mi reagovala s jej pôvodným náterom. Presakovala a chytala oranžový nádych. Myslela som, že druhá vrstva farby to už prekryje, ale nie. Oranžová sa drala na povrch. 

Napadlo mi, že by som mohla na zadnú stenu police nalepiť tapetu. Vybrala som papierovú, ktorá je určená na následné pretretie farbou. Má pekné dekoratívne vlnky. Tak sa stalo. Otapetovala som zadnú stenu. Na nalepenie som použila bežné vynilové lepidlo. Po 12 hodinách odpočinku som celú policu znova natrela bielou farbou. A čakala, či nenastane neobvyklá chemická reakcia. Uf, všetko dopadlo dobre. Táto vrstva farby dokonale prekryla všetko. 



Zásuvku som na prednej časti "postrašila" modrou farbou, aby nebola polica príliš sterilná. Vnútro som oblepila dekoratívnou samolepiacou tapetou.



Takto vyzerala pred odekorovaním.


Vo fáze zdobenia, či nastajlovania ako sa teraz zvykne vravieť, som použila tie isté dekorácie, aké ju skrášľovali predtým, len som ich popresúvala, niečo obmenila, ubrala, pridala.






Porovnanie PRED a PO



Komentáre