"Falošný" kozub



Televízny kút v obývačke sa dlho pokúšal upútať moju pozornosť a žiadal svoje vylepšenie. Veľa nápadov mi prefrčalo hlavou. Nakoniec vyhral ten s "falošným" kozubom. Kachle sme kúpili ešte minulý rok vo februári a doteraz boli len tak "pohodené". 


Ako je pre mňa obvyklé, nerobila som žiadne skice či návrhy. Jediné miery, ktoré som chcela dodržať bola výška kozuba maximálne 120cm a šírka 95cm. Ostatné som dolaďovala za behu. Improvizácia. Robím to aj z toho dôvodu, že v obchode nie vždy nájdem to, čo si vyfantazírujem. Preto väčšinou začnem tvoriť, potom idem do obchodu alebo prelustrujem doma zbytky, ktorý syslím z iných projektov, a tomu prispôsobím môj "dizajn". Pri konštruovaní mi, ako vždy, výdatne sekunduje moja polovička.

Ako prvé sme sa vybrali kúpiť preglejku. Doma sme síce mali nejaký ten odrezok, ale bola príliš tenká, tá by sa vlnila. Tiež sme potrebovali hranoly, ktoré mali slúžiť ako výstuž. Dekoratívne lišty nebolo treba dokupovať v tejto prvej fáze.

A zábava môže začať.
1.      Z preglejky vyrezať požadovaný rozmer prednej časti kozubu. Okraje spevniť hranolmi.
2.-3. Priestor, v ktorom budú stáť kachle, takisto opreglejkovať. Vytvoriť akýsi výklenok smerom  
        dozadu. Bočné strany kozubu uzavrieť preglejkou. Zadná strana kozubu zostane voľná. 
4.      Na čelo kozubu prilepiť dekoratívne lišty.


Bolo treba dokúpiť drevenú dosku, ktorá bude tvoriť vrch kozubu a ďalšie dekoratívne lišty. Začína druhá fáza.

5. Navrch kozubu upevniť dosku a zbokov olištovať. Pokračovať v dekorovaní prednej i bočných
    strán kozubu.
6. Všetky spáry zatmeliť.
7. Namoriť celý  kozub vybraným tónom moridla.
8. Natrieť čiernou akrylovou farbou "platňu", ktorá bude pod kachľami, aby bola ilúzia vstavaného
    kozuba dokonalá.



A tu už je kozub na svojom mieste. Teraz doladiť dekor. 





Komentáre