Hlas oceánu po tretie

Hovorí sa "do tretice všetko dobré", tak som tu opäť s novým prírastkom do série "Hlas oceánu" inšpirovanej podmorským životom. O tých predošlých sa dozviete viac tu a tu.

Mojim posledným hrdinom je znovu morský koník, ale tentoraz v prostredí koralového útesu. Tvorila som obľúbenou kombinovanou technikou.

 "Seahorse on coral reef", akryl na plátne



detail



nákuk pod "pokličku" z procesu tvorby

Myslím, že týmto dielkom uzatvorím túto sériu menších obrazov. Hoci už mám ďalší nápad v súvislosti s touto témou, ktorý ma v noci máta a nedá mi spať ;-)

Pár zaujímavostí zo života morských koníkov:
Morské koníky pohybujú očami nezávisle na sebe, takže môžu sledovať okolie bez toho, aby sa pohybovali. 
Nemajú zuby ani žalúdok. Potrava prechádza ich zažívacím systémom tak rýchle, že musí neprestajne jesť, aby sa udržal nažive.
A najprekvapivejšie je to, že je to jediný živočíšny druh, kde potomstvo na svet privádza samček.

Tu je mozaika obrazov zo série "Hlas oceánu"



A na záver iný hlas, dunivý a klokotajúci... sila prírody je neskutočná.



Komentáre