Hlas oceánu

Inšpirovaná morom a búrkami, ktoré vládli všade naokolo, som prednedávnom namaľovala tento obrázok. 


Nie je to vyslovene loď zmietajúca sa v obrovských vlnách, to stačí vidieť naživo, a hneď mám husiu kožu, tak som to radšej poňala trochu nežnejšie.


"Loď v búrke", akryl na papieri   


Pri tématike oceánu som zostala i naďalej. Hoci pri začatí ďalšieho obrazu som ani netušila, že to bude mať niečo spoločné s morom. Podvedomie pracuje bez toho, aby sme si to všimli.

Najskôr som si pripravila základ. Na plátno som naniesla reliéfnu pastu a po zaschnutí sa šlo na vec. Prvá transparentná vrstva akrylovou farbou a na to druhá transparentná vrstva.


Potom som vo vzniknutých textúrach hľadala... "niečo"... nejakú formu. Formu života? 
A našla som...  Medúzu.


"Jellyfish", akryl na plátne

Po dokončení tohto obrazu som sa rozhodla, že urobím celú sériu, ktorú som zatiaľ pracovne nazvala "Hlas oceánu".

Druhý obraz z tejto série som už robila celkom vedome :-)
Vždy sa mi veľmi páčili morské koníky, tak som si jedného namaľovala.

Znovu naniesť štruktúrovaciu pastu, tentoraz na drevo, potom spodná vrstva farby a na ňu ďalšie až kým sa neobjavil. Krásavec.



"Seahorse", akryl na dreve 


Video postupu práce - seahorse

Ešte raz oba obrazy v exteriéri.





Ďalšie dva obrazy z tejto série sú v štádiu rozpracovania. Rozumej, reliéfna pasta nanesená. Prezradím len to, že na obidvoch bude rovnaký hlavný hrdina. Či hrdinka? Je to totiž dáma. 

Komentáre