Hlas oceánu po druhé

Ako som spomínala v jednom z minulých príspevkov (čítaj tu), začala som pracovať na sérii s pracovným názvom "Hlas oceánu", ktorá je inšpirovaná podmorským životom.

Avizovala som dva nové prírastky, ktoré boli v tom čase už rozpracované. Bohužiaľ, nie sú dva. Sú štyri. Akosi sa mi rozmnožili :-)) Ale vážne, inšpirácia lietala okolo a stále dobiedzala, tak som jej vyhovela.

Najskôr zopár zaujímavostí:

Morské hviezdice sa vyskytujú v rôznych farbách, tvaroch a veľkostí. Existuje asi 2000 druhov týchto úchvatných morských tvorov. Kým väčšina druhov žije v tropických oblastiach, môžeme ich nájsť aj v studených vodách, dokonca aj v polárnej zóne.

Ďalšou zaujímavosťou je, že nie všetky hviezdice majú len päť ramien. Môže ich mať až 40!

Čo určite nie je na škodu, je to, že tieto ramená jej, v prípade ich odhryznutia predátorom, dorastajú.

Namiesto krvi im v tele cirkuluje morská voda.

Prekvapivé je aj to, že majú oči. Sú veľmi jednoduché, na konci každého ramena má červenú bodku, ktorá jej slúži na rozlišovanie svetla a tmy. Koľko ramien, toľko očí.

A teraz už prichádza prvá protagonistka.


"Starfish", kombinovaná technika na dreve



 náhľad na postup práce


Ďalšie dva obrazy s tematikou mušlí sú robené takisto kombinovanou technikou, ale na plátne. 


"Shells"


detail 




"Seashells"



Defilé uzatvára druhá morská hviezdica.



"Sea Star", kombinovaná technika na dreve




detail

A kde inde načerpať nové sily a inšpiráciu než pri brehu mora.



Komentáre