Scratch Art


Scratch art alebo po našom vyškrabávanú techniku som už niekoľkokrát spomínala a použila (tu, tu a tu) . Je to jednoduchá, rýchla technika s krásnym výsledným efektom. Na mňa navyše pôsobí relaxačne.

Dnes som urobila jednu zmenu v tvorivom procese. Kým v predošlých prípadoch som použila tuš na prekrytie, dnes som pracovala výlučne s pastelkami. 



Postup je nasledovný:
  • Celú plochu želaného obrázku nepravidelne pokryjeme rôznofarebnými pastelkami. 
  • Farebný základ prekryjeme vrstvou čiernej. Tu sa zvykne používať tuš, ja som tentoraz použila čiernu pastelku. Vyfarbujeme dôkladne, aby farebná vrstva nepresvitala. Drobné nepravidelnosti nie sú na závadu, dodajú výslednému obrázku textúru.
  • Špáradlom alebo iným špicatým nástrojom vyškrabávame zvolený motív. 
  • Na záver môžeme prelakovať. Ja som použila akrylové médium.




A tu je výsledok "škrabkania"


Komentáre

Zverejnenie komentára