Šatník - facelift


Jeden kút izby zíval prázdnotou. Výklenok široký 150 cm a hlboký 51 cm. Keďže izba je malá a nemala som kam odložiť moje ošatenie, bolo veľmi jednoduché rozhodnúť sa ako ho využiť. Spravila som z neho šatník.

Nechcela som žiadnu vstavanú skriňu, či dvere. Ani posuvné. Vyriešila som to nasledovne.

Najskôr sme na stenu vo výške 205 cm primontovali hranoly 2x2 cm po celej dĺžke a hĺbke výklenku.
Natrela som ich na bielo, aby splynuli so stenou. Na tento základ sme položili dosku odrezanú na mieru. Našťastie sme mali v sklade biely laminátový panel, tak nebolo treba kupovať. 

Do obchodu sme ale aj tak museli ísť. V železiarstve sme kúpili dve tyče, koľajnicu na záves a príslušenstvo na uchytenie do steny. V Ikea som si vybrala závesy Vivan a komodu Brusali, ktorej hĺbka je presne taká istá ako hĺbka výklenku.

Potom sme doma už len montovali.
Do výšky dvoch metrov prvú tyč. Do jedného rohu výklenku sme umiestnili komodu a do steny vo výške 105 cm sme pripevnili druhú tyč. Majstrovanie uzatvorila koľajnica na záves, ktorá je priskrutkovaná do stropu.


Potom nasledovalo zavesenie závesov, ktoré som predtým skrátila. Nemám šijací stroj, tak som ich začistila obojstrannou zažehľovacou páskou. 
Na hornú policu som odložila škatule Skubb na topánky a do škatúľ Tjena sezónne veci.
Do zásuviek komody som na uloženie bielizne, ponožiek a iných drobností kúpila sadu škatúľ Skubb, aby som mala dokonalý prehľad.
Zvyšok odevov som porozdeľovala podľa krčivosti buď do zásuviek alebo na vešiaky.

Takto vyzeral výklenok predtým a potom.



























Vrchnú časť komody som využila na odloženie bižutérie a iných drobností. Dokonca mám v šatníku aj svetlo. Bodovú lampičku so štipcom. Veľmi praktické.
Do budúcna plánujem na steny tohto priestoru vytvoriť nejaký panel na bižutériu.


























Závesy majú obrovskú výhodu. Nezaberajú miesto, ľahko sa s nimi manipuluje, mám prehľad o každom kúsku, ktorý je v šatníku uložený a mám k nemu ľahký prístup.


Môžem ich nechať na tretinku odostreté (tak ich mávam najčastejšie)


alebo ich zatiahnuť úplne, keď chcem, aby zostalo všetko skryté.


Výklenok pretvorený v rámci  3 v 1 (urob si sám DIY, facelift a Ikea hack)  ;-))

Komentáre

Zverejnenie komentára