Pyžamo DIY

Nemyslela som si, že raz si budem šiť pyžamo. Ale stalo sa. A musím povedať, že mám z neho, vlastne z nich, ušila som si dve, obrovskú radosť. Vlastnoručne ušité pyžamko je predsa len vyrobené s láskou pre seba.

V skutočnosti som vôbec nemyslela na šitie pyžama, len tak som si kreslila a zrazu ma pri jednom vzore napadlo, že to by vyzeralo super na pyžame. Tá myšlienka ma už nepustila a objednala som látku s vlastnou potlačou.

Akú látku použiť? Vedela som, že nechcem žiadne umelé tkaniny (polyester, atď.). Nakoniec som si z množstva látok vybrala organickú dvojitú gázu/mušelín. Keď je to vhodné pre bábätká, prečo nie pre mňa? Spaním predsa trávime veľa času a ja som chcela pyžamo pohodlné, praktické a priedušné. Dvojitá gáza je vzdušná, ľahká, ideálna na teplé noci a zároveň jemná a príjemná na pokožku. Navyše praním získa jemne pokrčený vzhľad, čo sa mi páči. Netreba žehliť.

Dvojitá gáza/mušelín - detail štruktúry látky

Rozhodla som sa pre jednoduchý strih. Bez goliera, či podsádky. Ako šablónu na top som použila jedno moje tričko, ktoré som položila na látku a podľa neho vystrihla. Len som predĺžila rukávy. Na nohavice som urobila strih podľa návodu na YT a sedí ako „riť na šerbeľ“. Inak by sa to dalo urobiť tiež tým štýlom, že sa len obkreslia nohavice zo šatníka. Dá sa, len v rozkroku to potom ťahá. Nie je to ono. Keď už som šla šiť z látky s vlastným vzorom, tak nech to má úroveň.

Najskôr som ušila pyžamo, vlastne len nohavice pod kolená na teplejšie noci z látky so vzorom vlčích makov (digitálna kresba). Na top som použila nenosené tielko, ktorému som zo zvyškov lárky prirobila rukáviky volániky. Nohavice som dolu ozdobila červeným lemom, nech majú šmrnc. 


Potom prišlo na radu pyžamo so vzorom mesiaca a slnka s dlhými nohavicami a top s rukávmi tesne pod lakeť. Výstrih a konce rukávov som ozdobila žltým lemom. Vyzerá to elegantnejšie.


Nebolo to vôbec komplikované, len pri strihaní treba dávať pozor, aby sa prirodzene pružná látka príliš nenaťahovala.

Bol to skvelý pocit, keď som si prvý raz obliekla MOJE pyžamo. Akási hrdosť zo mňa prýšti, keď ho mám na sebe. 

Komentáre